Tom Clancy's the Division – recenzja

Krzysztof Żołyński
Źródło: Własne
0 Tom Clancy's the Division – recenzja

Black Friday – potworna epidemia przetoczyła się przez Nowy York. Jeden po drugim, wyłączały się wszystkie dostępne usługi. Kilka dni bez jedzenia i wody wystarczyło, żeby społeczeństwo pogrążyło się w chaosie. Na szczęście są Agenci. Żyją jak zwykli ludzie, ale szkoleni są do niesamowitych zadań. Losy ludzkości w ich rękach.

czytaj dalej

Far Cry Primal - recenzja (PS4)

Daniel Górecki
Źródło: FrazPC Game Lab
0 Far Cry Primal - recenzja (PS4)

Kiedy w październiku ubiegłego roku Ubisoft zapowiedział nową odsłonę Far Cry, której akcja rozgrywać będzie się w epoce kamienia łupanego, można było mówić o dużej niespodziance. Nie dosyć, że wcześniej nie docierały do nas żadne przecieki na temat tego tytułu, to jeszcze twórcy sięgnęli po naprawdę oryginalną tematykę, a pierwsze trailery wskazywały ciekawe rozwiązania, które zastąpią nam brak broni palnej oraz nowoczesnych gadżetów. Stosunkowo szybko zaczęły pojawiać się również obawy związane z bardzo szybką premierą (od pierwszej zapowiedzi zaledwie 4 i pół miesiąca), sugerujące, że producent szykuje kolejny niemal bliźniaczy do dwóch poprzednich odsłon tytuł, który doczeka się jedynie skórki stylizowanej na epokę kamienia łupanego, a kolejne materiały z gry zdawały się w jakiejś części potwierdzać te opinie. Twórcy zarzekali się jednak, że Primal to nowy, pełnoprawny Far Cry, który wniesie do serii sporo świeżego powietrza. A jak jest w praktyce?

czytaj dalej

Layers of Fear (PC) – recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 Layers of Fear (PC) – recenzja

Horrory, muszę przyznać, że nie jestem ich wielką fanką, a przynajmniej tych w filmowej odsłonie, bo najzwyczajniej w świecie nie śpię później tygodniami :) Oczywiście i tak namiętnie je oglądam, przecież z racji wykonywanego zawodu nie mogę być w plecy z nowościami, ale najczęściej z kocykiem na głowie i przez palce, a potem długo odchorowuję.

czytaj dalej
STY312016 NEWS ZOMBIE

Dying Light: The Following (wczesny dostęp) - recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 Dying Light: The Following (wczesny dostęp) - recenzja

Dying Light było dla mnie jedną z największych niespodzianek ubiegłego roku, bo poprzednie dzieła polskiego Techlandu, które stawiały na motyw zombie w roli głównej, nie bardzo przypadły mi do gustu. Zarówno Dead Island, jak i kontynuacja w postaci Riptide, bardzo szybko mnie do siebie zniechęcały, a to za sprawą nudnego i bardzo schematycznego gameplayu, nijakiej oprawy oraz miałkiej fabuły. Wszystkie te elementy zostały jednak poprawione w ubiegłorocznej produkcji wrocławskiego studia, a do tego okraszone parkourem, którego na próżno szukać w DI.

czytaj dalej

Hard West (PC) – recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 Hard West (PC) – recenzja

Witamy na Dziwnym Zachodzie chciałoby się napisać, bo już na pierwszy rzut oka widać, że polska produkcja osadzona została w realiach łączących klasyczny western i klimaty fantastyczne. Nie da się ukryć, że taka mieszanka zapowiada się niezwykle interesująco, a jeśli odpowiada na nią nasze rodzime studio, to już w ogóle nie wypada się z nią nie zapoznać. Ale zacznijmy od początku …

czytaj dalej
LIS302015 RECENZJA FINAL CUT

The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut - recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut - recenzja

Chciałoby się rzecz The Incredible Adventures of Van Helsing po raz czwarty, ale spokojnie … Neocore Games wcale nie wpadło na pomysł wydania czwartej części swojej gry – tym razem w nasze ręce trafia bowiem „wersja zebrana”, czyli dotychczasowe odsłony w jednym produkcie. Co więcej, deweloper postanowił udostępnić ją za darmo użytkownikom, którzy zakupili wcześniej wszystkie odsłony.

czytaj dalej

Rise of the Tomb Raider – recenzja

Krzysztof Żołyński
0 Rise of the Tomb Raider – recenzja

Tomb Raider to gra legenda, instytucja i samodzielna, żyjąca swoim życiem marka. Seria ma już na liczniku 17 lat i masę tytułów. Dała kopa branży, szansę konsolom, zwłaszcza PSX i stała się zaczynem dla gatunku oraz natchnęła wielu twórców – czy bez pierwowzoru w postaci Lary, powstałoby obsypane nagrodami Uncharted?

czytaj dalej

Halo 5: Guardians – recenzja

Krzysztof Żołyński
Źródło: Własne
0 Halo 5: Guardians – recenzja

Halo 5: Guardians było dla posiadaczy konsoli Xbox One jedną z najbardziej wyczekiwanych gier. Taki tytuł, dostępny wyłącznie na Xboxa to przecież nie byle co! Z pewnością także dla Microsoft i 343 Industries był to pierwszoplanowy temat i widać było, że przez ostatnie miesiące, wykonywana jest gigantyczna robota, aby wypromować tę grę. Dzisiaj, już po premierze i na spokojnie, można powiedzieć, że zadanie zostało wykonane. Gra sprzedaje się znakomicie, przerastając nawet oczekiwania producenta i wydawcy. Najnowsze Halo stało się system sellerem, a więc Microsoft może spokojnie świętować. Czy ta gra jest naprawdę tak dobra, czy zwyczajnie daliśmy się nabrać na perfekcyjnie nakręcany hype?

czytaj dalej

Rock Band 4 - recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 Rock Band 4 - recenzja

I wanna rock! (rock!), I want to rock (rock!) … tak, jeśli kojarzycie ten tekst, to jest duża szansa, że podobnie jak ja jesteście fanami rock’n’rollowego grania i … serii Rock Band. Bo jak łatwo się domyślić po tytule, to właśnie najnowszej odsłony tej gry dotyczyć będzie dzisiejsza recenzja.

czytaj dalej

Afro Samurai 2: Revenge of Kuma – recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 Afro Samurai 2: Revenge of Kuma – recenzja

Chciałabym Wam napisać, że jeśli jesteście przygnębieni samym faktem nadchodzącej jesieni i kompletnie nie macie ochoty na wielkie poważne gry, które zwyczajowo debiutują o tej porze roku (teraz na przykład Mad Max), to zawsze możecie sięgnąć po tzw. przerywnik, choćby w postaci Afro Samurai 2: Revenge of Kuma. Chciałabym, ale nie mogę …

czytaj dalej
WRZ102015 RECENZJA SONYTPP

Until Dawn - recenzja (PS4)

Daniel Górecki
Źródło: FrazPC Game Lab
0 Until Dawn - recenzja (PS4)

Na szczęście dla graczy sezon wakacyjny, zwany także ogórkowym, dobiega końca i już we wrześniu otrzymamy pierwszą porcję dużych hitów. Sony zadbało jednak o to, aby posiadacze PS4 nie mogli narzekać na brak dobrych tytułów również w sierpniu i na sam koniec miesiąca, po zaskakującym Everybody's Gone to the Rapture, otrzymaliśmy kolejny ekskluzywny tytuł, chociaż temu nie wróżono świetlanej przyszłości. Chodzi tu bowiem o Until Dawn, czyli grę z gatunku survival horror od mało doświadczonego studia Supermassive Games.

 
czytaj dalej

Trine 3: The Artifacts of Power – recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 Trine 3: The Artifacts of Power – recenzja

Wszyscy miłośnicy pecetowego grania z pewnością bardzo dobrze kojarzą tytuł Trine, bo ta przygodówka od Frozenbyte na stałe wpisała się w historię gier wideo. A przynajmniej jej pierwsze dwie części, bo nie zdradzając zbyt wiele na samym początku, muszę jednak wspomnieć o pewnych obawach związanych z najnowszą odsłoną. Oczywiście jeszcze jakiś czas temu wszystko zapowiadało się wręcz cudnie, ale z czasem zaczęły docierać do nas niepokojące wieści ...

czytaj dalej
LIP312015 RECENZJA RPGAKCJA

Victor Vran – recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 Victor Vran – recenzja

V jak Van Helsing … a nie … wróć, to nie tym razem … Dzisiaj mamy do czynienia z niejakim Victorem Vranem, ale o pomyłkę nietrudno, o czym przekonacie się już za chwilę. Zacznijmy jednak od tego, że dzisiejszy bohater to także tytułowa postać gry bułgarskiego studia Haemimont Games, który zasłynęło dotąd „kubańskim” Tropico.

czytaj dalej

F1 2015 - recenzja (PC)

Daniel Górecki
Źródło: FrazPC Game Lab
0 F1 2015 - recenzja (PC)

Nietrudno zauważyć, że popularność formuły pierwszej w Polsce wyraźnie spadła po tym, jak rozstał się z nią Robert Kubica i obecnie sport ten śledzony jest regularnie przede wszystkim przez największych zapaleńców, czyli … wszystko wróciło do normy. Niewątpliwie ma to także przełożenie na zainteresowanie grami z serii F1 od Codemasters - osobiście również odpuściłem sobie zeszłoroczną edycję tych wyścigów, ale wynikało to raczej z przesytu serią, która stała się corocznym tasiemcem na wzór popularnych gier sportowych. Po bardzo udanej w moim odczuciu części 2013 postanowiłem więc zrobić sobie roczną przerwę, by dać się zaskoczyć większej ilości zmian w kolejnej odsłonie. Jakie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że zamiast sporej porcji nowości, które urozmaicą grę brytyjskiego studia, dostałem produkt zdecydowanie uboższy od poprzednika.

czytaj dalej

Hatred - recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 Hatred - recenzja

Gry wideo nie mają lekko … bo chociaż każdy z nas w coś kiedyś grał, to i tak traktujemy je jak rozrywkę drugiej kategorii. A jeśli dołożymy do tego społeczne dyskusje i kontrowersje, które skłaniają się ku całkowitemu potępieniu tego medium, to mamy niemal pełen obraz aktualnej sytuacji wirtualnej rozrywki. Oczywiście uczciwie trzeba zauważyć, że i tak jest lepiej niż kilka/kilkanaście lat temu (szczególnie kiedy ktoś chce się ogrzać w blasku sukcesu, np. naszego rodzimego Wiedźmina), ale wciąż zdarzają się przykre sytuacje.

czytaj dalej

Batman: Arkham Knight - recenzja (PS4)

Daniel Górecki
Źródło: FrazPC Game Lab
0 Batman: Arkham Knight - recenzja (PS4)

Nie ma co ukrywać, gry powstające na słynnych licencjach - czy to filmów, czy komiksów - to przeważnie crapy, których głównym zadaniem jest przekonanie licznych fanów popularnej marki do sięgnięcia po portfel, bo przecież każdy ma słabość do jakiegoś bohatera. Od tej zasady są jednak wyjątki i sztandarowym przykładem tego, w jaki sposób należy wykorzystywać tego typu licencje, jest właśnie seria gier Rocksteady Studios z Batmanem w roli głównej.

czytaj dalej
CZE112015 RECENZJA GRY WIDEO

Wiedźmin 3: Dziki Gon – recenzja PC/PS4

Krzysztof Żołyński & Daniel Górecki
Źródło: Własne
0 Wiedźmin 3: Dziki Gon – recenzja PC/PS4

Wiedźmin nie jest już „tylko” grą. Stał się dobrem narodowym, na którym chcą zarabiać i zbijać kapitał już nie tylko producenci. Widać to było nawet w czasie kampanii prezydenckiej, gdy ekipa z CDP została zaproszona na salony. Z drugiej strony fajnie było przyglądać się, jak wyglądał rozwój tej produkcji i nie ukrywam, że jestem...

czytaj dalej
MAJ312015 RECENZJA

The Incredible Adventures of Van Helsing III – recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 The Incredible Adventures of Van Helsing III – recenzja

Trochę to banalne zaczynać recenzję od takiej oczywistej oczywistości, ale nie mogę się powstrzymać – jak ten czas szybko leci. Doskonale pamiętam przecież pierwsze zapowiedzi The Incredible Adventures of Van Helsing, które wywołały uśmiech na mojej twarzy i dały nadzieję, że w końcu będę mogła pograć w coś, co sprawi mi równie dużo radości, co ukochane Diablo. Tymczasem na rynku już od dawna jest pierwsza część, później dołączyła do niej druga, a dosłownie kilka dni temu mogliśmy położyć ręce na zwieńczeniu trylogii studia Neocore Games.

czytaj dalej

Mortal Kombat X - recenzja

Daniel Górecki
Źródło: FrazPC Game Lab
0 Mortal Kombat X - recenzja

Lata dziewięćdziesiąte to były piękne czasy, a przynajmniej dla początkujących graczy mojego pokroju, bo przecież to właśnie wtedy na świat przyszły jedne z najbardziej ikonicznych produkcji w historii gier. Wśród nich znajduje się z pewnością seria Mortal Kombat, która jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek wywodzących się tej branży i bez kompleksów może stawać w szranki z takimi klasykami, jak Mario czy Tomb Raider. Mało która gra wzbudzała również...

czytaj dalej

Assassin's Creed Chronicles: China – recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 Assassin's Creed Chronicles: China – recenzja

Dawno dawno temu były sobie takie czasy, kiedy gry platformowe w 2D święciły – oczywiście część z Was nie ma nawet prawa pamiętać, a to ze względu na bardzo młody wiek, więc musicie uwierzyć mi na słowo. Kiedy więc okazało się, że Ubisoft chce nas zabrać w taką sentymentalną podróż i to na dodatek w klimacie i realiach jednej ze swoich najpopularniejszych serii, od razu dałam się kupić (w mojej głowie szybko pojawiła się myśl, że może będzie to coś w stylu klasycznego Prince of Persia).

czytaj dalej
MAR292015 RECENZJA ORI

Ori and the Blind Forest – recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 Ori and the Blind Forest – recenzja

O tym, że Ori and the Blind Forest będzie grą magiczną, wiedziałam już w momencie, kiedy pierwszy raz zobaczyłam jej zapowiedź. Skąd ta pewność? Po prostu są takie produkcje, gdzie już krótki teaser czy fragment gameplayu wystarczą, żeby mieć niemal 100% pewność, że warto na nie czekać. I chociaż w tym wypadku oczekiwanie nie było znowu tak długie, bo od ujawnienia tego tytułu nie minął jeszcze rok, to czas wydawał się dłużyć niemiłosiernie.

czytaj dalej

Life is Strange - recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 Life is Strange - recenzja

Gry podzielone na epizody nie są już dziś żadną nowością i coraz częściej sięgają po nie kolejni producenci, chociaż nie da się ukryć, że mistrzem w tej dziedzinie jest oczywiście studio TellTale Games - zaczęło się od kilku mniej znanych tytułów, a później przyszedł czas wielkiego sukcesu serii The Walking Dead oraz The Wolf Amog Us, które poprzedzały wydane ostatnio Tales from the Borderlands i Grę o tron. Czy zatem idące tymi śladami DONTNOD Entertainment ma szansę na podobną popularność? Trudno ocenić, bo od premiery pierwszego odcinka Life is Strange minęło zbyt mało czasu, no i mamy tylko ten jeden epizod, ale …

czytaj dalej
LUT232015 RECENZJA SCREENY

The Order: 1886 – recenzja

Krzysztof Żołyński
Źródło: Własne
0 The Order: 1886 – recenzja

The Order: 1886 to najnowsze dziecko studia Ready at Down, które od samego początku swego istnienia jest ono związane z Sony, ale głównie za sprawą gier na konsole mobilne. Nie umniejsza to wcale wkładu ekipy, gdyż spod jej rąk wyszły takie tytuły, jak: Daxter, God of War: Chains of Olympus, Okami oraz God of War: Duch Sparty. Wyobrażam sobie więc, pod jak silnym ciśnieniem musiała odbywać się praca nad Order.

czytaj dalej
LUT12015 RECENZJA INC.

Grim Fandango Remastered - recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 Grim Fandango Remastered - recenzja

Są w świecie gier wideo takie tytuły i takie nazwiska, których nie trzeba nikomu przedstawiać i właśnie z takimi będziemy mieć dziś do czynienia. Mowa tu o wielokrotnie nagradzanej grze Grim Fandango od studia Lucas Arts, która swój oryginalny debiut miała dawno temu, bo w 1998 roku, ale kilka dni temu doczekała się premiery poprawionej wersji – za tę odpowiada Tim Schafer, tj. jeden z głównych projektantów pierwotnej odsłony i jego studio Double Fine, więc już chyba wiecie, o co chodziło z tymi „wielkimi”.

czytaj dalej
GRU292014 RECENZJA

Gra o tron. Epizod 1: Iron from Ice – recenzja

Karolina Majchrzak
Źródło: Własne
0 Gra o tron. Epizod 1: Iron from Ice – recenzja

Nie da się ukryć, że w ostatnich latach każdy chciałby uszczknąć dla siebie kawałek z tego wielkiego pysznego tortu nazywającego się Gra o tron. Seria Pieśń Lodu i Ognia autorstwa George’a R. R. Martina była wprawdzie znana już wcześniej, ale jej sława ograniczała się raczej do miłośników literatury fantasy i dopiero ekranizacja przez telewizję HBO sprawiła, że cały świat nie tylko o niej usłyszał, ale i z miejsca ją pokochał. Doczekaliśmy się więc serialu, gier planszowych, a także gier wideo – najpierw w 2012 roku od Cyanide Studio, a teraz od kultowego już TellTale Games.

czytaj dalej